Saturday 10 May 2014

Segamat ingat daku dalam kenanganmu.

January 2012 -
aku start berpindah ke segamat...
pada mula nya aku memohon untuk ditempatkan ke department orthopaedic
tapi orthopaedic tiada kekosongan..dengan pujukan boss aku ketika itu Dr ariven
aku di arahkan bertugas di O&G department..time tu hanya ada 4 Medical officer without HO
payah gak..oncall selang sehari
aku x perlu buat tagging call
bulan kedua sebagai MO O&G aku dah disuruh untuk melakukan second call MO(Operation & ward)
..penat juga nak bljr semua benda..
time tu boss aku Dr ariven & Dr Hussein

February 2012-wife aku berpindah ke Segamat dan bekerja di Klinik kesihatan labis
aku tinggal di kuarters hospital..kuarters pegawai yang aku diami itu sudah 7 tahun tiada penghuni..oklaa
walaupun kadang2 ada gangguan..tapi anggap je 'dia' pun nak tinggal sama..wife aku tinggal di kuarters klinik kesihatan labis

March 2012-kami berkahwin dan tinggal bersama di kuarters klinik kesihatan labis..pada masa tu rumah kami hanya ada perabot tv 32 inchi dvd player peti sejuk kecil sofa and tilam je..
kami byk habiskan masa kat bawah..depan tv...bila aku oncall sayang ku akan ikut aku pergi oncall di hospital..besar pergorbanan dia buat untuk ku..aku amat sayang pada dia...love u my dinda'

september isteri ku buat operation(laparoscopy+cystectomy by dr Ariven)..
balik dari hospital aku belikan surprise untuk dia..sebuah teddy bear yang besar sangat..sama besar dgn dia..dia tertipu lagi..hehe.i love u sayang...
october -kami pergi honeymoon ke langkawi,sampai demam sayangku bila naik bas..dia mmg x tahan sejuk
2012 byk pengalaman kami bersama..di segamat dan mengenali orang2 segamat

2013-
january aku pergi kelantan..ada pengalaman yang menarik di kelantan..
hehe..pengalaman sesat laaa ikut gps sesat ikut jalan alternatif..

april 2013-kami ke mekah..tu 1st time honeymoon kami ke overseas...aku ingin bawa si dia ke sana.Ya Allah seronoknyaa..walaupun ini umrah ku kali ke 2 tapi kali pertama dengan orang yang aku sayang..
i love u fadzilah..

May 2013 aku sit exam MOG pertama kali..time tu aku asyik tertanya tanya betul ke nak ambil O&G sebagai speciality aku..dah nekad ke..perasaan di sama seperti pertama kali aku decide untuk menjadi seorang doctor....tapi MOG yang aku sit ini gagal..dorongan yang kuat dari isteri ku suruh aku belajar..aku terus belajar dan belajar lagi

June 2013 aku apply E-HLP untuk master program..
aku penuhkan rumah kuarters ku dengan perabot (sofa baru,katil meja makan,perabot baju) dan barang electronic baru..(tv,petisejuk dan set home teater sony idaman and impian ku dari dulu..

July 2013-aku jadi pengedar air zam zam yang sah...hehe.tq Ahmad Hussein..aku pinjam nama bapa ko untuk marketing k..tq bro


September 2013 -aku sit exam MRCOG part 1 di singapore..untuk pertama kali isteri ku tidak menemani ku pergi ke singapore..sedih juga..tapi aku faham dia pun sibuk..dont worry syg i still love u forever..
exam mrcog part 1 ni aku gagal gak..

October 2013 aku sit exam MOG untuk kali ke dua..Alhamdulilah aku lulus..ini atas dorongan isteriku dan doa kedua ibu bapa ku dan ibu bapa mertua ku..

tahun 2013 di segamat byk mengajar aku dan isteri aku pengalaman dan dugaan hidup..
ramai kawan2 baru yang aku kenal pada tahun tersebut..(polis,peguam,bank rakyat,oneshop,juri mahkamah,warung abg mie,)..banyak sangat kenangan manis dan pahit pada tahun tersebut..
ya Allah aku tahu Engkau uji aku dan isteriku sebab Engkau tahu kami mampu menghadapinya..walaupun berat..tq kekawan dan keluarga yang sentiasa support kami


January 2014 -aku tahu aku berjaya untuk interview master program..Alhamdulilah-Aku apply USM

April 2014-aku membawa emak ayah,emak abah dan isteri ku ke langkawi..kami di langkawi selama 4 hari 3 malam..Alhamdulilah mereka semua happy..Ayah sampai pergi hospital kena Acute gouty arthritis..disana aku bertemu dengan junior ke..Dr amir..di hospital langkawi..
pada bulan april juga aku dapat tahu yang aku diterima untuk sambun belajar dalam sarjana perubatan O&G di USM(open System)..-2 tahun di HSIJB & 2 tahun di USM kubang kerian.
isteriku akan berpindah di muar..akan duduk di rumah ku di muar johor..
hati ini memang berat untuk berjauhan dengan si dia..i LOve u so much syg..
i will miss u sayang..i miss u membebel sayang..i miss u so much..

may 2014 aku dan isteri ku tengah sibuk mengemas rumah di labis dan sibuk mengecat dan wiring rumah kami di Muar johor
Rasa sedih.rasa 50-50.rasa serba salah.rasa x sedia.rasa down..
semua perasaan negatif itu bermain di fikiran ku....
byk yang aku fikirkan...

Ya Allah andai tepat pilihan kami ini.bantulaa kami dan bimbingi laa kami..andai ini pilihan yang salah..perbetulkan kami dengan segera...



No comments:

Post a Comment