Monday 27 July 2015

3 siri

Alhamdulilah..hari ini genap sudah aku berusia 30 tahun(28/7/85)
terima kasih ya Allah kerana bagi nikmat hidup selama 30 tahun ini
apa yang aku balas kepada Allah sebagai tanda terima kasih aku kepada Nya yang memberi aku pinjam nikmat nyawa,kehidupan,islam,iman dan keluarga ini..
banyak nikmat yang Allah kasi yang aku sendiri tidak terbalas lagi..
kalau dihitungkan amalan aku dengan nikmat yang Allah kasi
teramat laa sedikit..mcm ibarat sebesar zarah je tanda terima kasih aku yang aku berikan kepada Allah..

Solat-
hurm..tidak tepat pada waktunya,solat mcm lipas kudung-laju mcm pelesit
x menghayati solat aku
berapa kali aku menangis keranaMu Ya Allah...
berapa byklaa solat yang Allah terima..aku terlalu byk leka..

Allah bagi aku nikmat berkeluarga dan mempunyai zuriat
adakah aku melaksanakan tanggungjawab aku dengan baik..
hurmmm..byk sungguh benda yang aku lalai dan leka
aku byk kejar dunia dari akhirat..

Kubur kata mari dunia kata pergi..
tu hakikatnya..
makin bertambah umur makin dekat dengan kematian
adakah aku dah prepare untuk meninggal dunia yang penuh dengan fitnah dajal ini..
adakah aku sudah beri persediaan yang cukup untuk keluarga aku..
klau ditulis balik dosa yang pernah aku buat..rasa tidak cukup blog ini untuk aku tulis ini..
klau di suruh tulis pahala yang aku buat pulak..mungkin tidak penuh blogspot ini..
ya Allah hinanya dirii

Selamat hari lahir ke 30??atau selamat menuju kematian ke 30??
mana yang betul sebenarnya..

renungkan laaa kawan2
apa yang kita telah achieve dalam 30 tahun kehidupan kita sebagai Hamba Allah ini..
adakah selama 30 tahun di dunia ini,kita jadi hamba Dunia semata-mata..
ya Allah..hinanya diri ini....



mode rindu NoorFadzilah & Ahmad mikail....

No comments:

Post a Comment